måndag 13 juli 2009

Arbetslös.

Nu är jag offieciellt arbetslös. Känns inte alls speciellt bra faktiskt, inte så glamoröst som det framställs i media med champagnepartyn och sexorgier på lyxkryssare i på franska rivieran. Det känns bara smutsigt och förnedrande att behöva stå på arbetsförmedlingen och invänta order från nån gammal tant. Hoppas jag kommer igång ordentligt med stämplingen nu bara. Misstänker att det kommer att uppstå komplikationer i den helvetesprocessen. Komlikation är mitt mellannamn. Skit samma får väl återgå till att sälja min kropp som glädjeflicka igen i värsta fall. Första mötet på AF inbokat imorgon. Må de vara mig nådig.

Är tillbaks i moderskeppet nu igen. Semestern i Norge var om sanningen ska fram ganska trevlig. Mycket junande och softande och det visade sig att jag är en hejjare på att fixa rediga brasor i alla sorters miljöer. Kan vara bra att kunna när jag o fisken nån gång i framtiden beger oss ut på våran sörmalandsledsvandring. En vacker dag firren, en vacker dag.

Nu ska jag kolla igenom lite kort som tagists hittills sommaren 2009. Kanske slänger upp nåt skandalkort med lite hud om ni har tur.

För övrigt har jag en bekännelse. Det har visat sig att jag är en sucker för schlagerlåtar sjungna på franska. Gärna lite äldre alster som typ dessa: Äääääälskart.





När a-kasse pengarna kommer ska jag skaffa mig en tidsmaskin och åka tillbaka till 1965 o ligga med France Gall, herrejistanes sicken spätta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahah! =) Alltid kul med folk som har lite udda vridningar, fransk schlager från sextitalt, tääck! =)

Syns vi till helga?
Är du i Tuna då?
Ni får färgbild då nämligen! ;)

Heja Gnaget!
Alla från Ggb luktar fitta!?