tisdag 16 februari 2010

HYLL!

Dagens hyllning går oavkortat till superhjälten Björn Ferry. Skön snubbe som har harvat skidor i massa år och verkligen förjänade sitt guld. Lite citat:


"Bara att bita tag i hans rövskägg" - Om att haka på tysken Wolf i stafetten.

"För mig får det gärna bli dödsstraff eller i alla fall upprepad pungspark för alla dopingbrott. Så länge straffen inte skärps så kommer man aldrig åt människor utan moral." - Om doping.

"Jag trodde de var dopade, jag tror fortfarande att de var dopade. Så det är väl inget konstigt med att säga det" - Ferry förklarar sitt första uttalande om Slesinger och Deryzemlija.

"Det är bara ouppfostrat att bryta skidor och strunta i att prata med folk"
- Om att överdrivet visa känslor efter ett dåligt lopp.

Han har för övrigt designat en egen vas. Från Aftonbladet:

 

– Jag tänkte ”pillesnas i vas, det rimmar ju”. Min hustru Heidi (Andersson, armbryterskan) tände på idén och ritade skisser tills jag blev nöjd. Sedan känner hon en glasblåserska som hjälpte till, säger Ferry.

Resultatet ser ni. En genomskinlig vas med en 20-centimeters glaspenis i. Hittills är två exemplar sålda för 2500 kronor styck, den tredje står upplyst under en lampa på Ferrys piano.

– Vi gör dem löpande efter efterfrågan. En del vill ha den som godisskål, andra vill ha blommor i. Jag föredrar att ha den ren, säger han.
Vem är målgruppen för en Ferrydesignad vas?
– Alla som är trygga nog i sig själv att ha den framme. Det viktiga är att den inte är för liten, inte för stor. Man vill ju inte ge någon komplex.

2 kommentarer:

Firren sa...

han är grym! ett riktigt psykfall!

Anonym sa...

bäst.

/ntrboy