tisdag 3 november 2009

So Human

Sådär nu börjar jag återfå min mänskliga skepnad efter helgens eskapader. I fredags var det ju som jag tidigare skrev indisk restaurang som gällde. Helt ok, tycker iof att all indisk mat smakar likadant men den importerade ölen var iaf god. Efter besöket hos fingerbajstorkarna så gick vi upp till Biskopen där ett par förträffliga timmar spenderades tillsammans med maltdryck som gemensam nämnare. Tydligen fanns det spår av karaktär kvar i mig för efterluvan skippades.

Vaknade upp o kände mig helt ok efter föregående natt och det var tur för nu skulle huvudstaden besökas. Hockey var temat för dagen och jag mötte upp syskonbarnen och annat löst folk vid tåget och pep upp till Sthlm. Första stopp Olearys T-centralen där mat och dryck inmundigades. Jag såg för övrigt gibbonapan igen Petta och jag skulle fortfarande. Efter Olearys åkte vi in till Hovet o lät kidsen kika in aktiviteterna medans vi andra vaktade deras nyinköpta flaggor i baren. I matchen blev det  DIF vinst och på läktarna var det helt ok. Snackade om att stanna i storstan men åkte istället hem o lämnade kidsen hos deras mor och fortsatte sen festen på E-tunas gator. Ingen efterfest dock, otroligt.

Upp på söndagsmorgonen, in i duschen, på med kläder och upp till tåget där jag även passade på att vakna.. Mot Sthlm och ölen igen. Inget extraordinärt hände, drack öl, träffade vänner, kollade matchen, drack öl och åkte hem. Ledig mån, tis men imorgon ska det jobbas igen. Imorgon blir det även fotboll igen då mitt kära Djurgården lyckades vinna söndagens match mot Kalmar FF med 2-0.

Södertälje och jallavallen imorgon alltså. Då blir det Jihad, allah akbar era jävlar.

Vad faan är det för bröd för övrigt? http://recept.nu/1.37440/peter_j_skogstrom/kantareller_pa_pruttbrod

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha, den där jävla fekalie gibbon!
/ntrboy