söndag 10 januari 2010

Förlåt.

2 gånger under den senaste veckan har det hänt och jag blir lika ledsen varje gång. Jag har precis varit på äffären för att införskaffa förnödenheter och är på lugnan ro på väg hem i kylan när handtaget på kass-aset (vi snackar pappersvarianden) går av vilket resulterar i att hela sidan av kassen rispas upp och jag får gå hem som ett kron med varor i famnen.

"Han har väl lastat för tungt då, lillfettot" säger ni. "Nej" säger jag. Min enda tanke när jag tog just papperskassen var att jag skulle ha något att lägga gamla tidningar mm i för källsorteringens skull. Det gör även det hela än tristare då jag fortfarande inte har något att lägga skiten i. Ja jag vet, plastpåsar. Men jag jobbar inte så.

Det kan ju förstås vara kylan som på något sätt får kassen att bli extra känslig eller att affären fått ett dåligt parti men jag väljer ändå tro att karma straffar mig för det nedsättande inlägget om dvärgar...förlåt jag menar småväxta, i veckan. Det baserar jag helt och hållet på att incident nr 1 inträffade endast någon timme efter att jag postat. Nämnde ju även karma i det inlägget också. Undra om jag är karmas bitch nu?

Vill ta tillfället i akt och be om ursäkt till alla småväxta människor som precis som oss normala fyller en värdefull funktion i vårt sammhälle och är nödvändiga kuggar för att få maskineriet att gå runt. Dom är våra vättar och julnissar vid jul, dom bjuder oss skratt och glädje när dom dansar, sjunger och skålar i mjöd på våra krogars bord. Dom underhåller i tv´n när dom tafsar på våra kändisar i Fångarna På Fortet och dom ger oss erektion när dom ligger med Snövit i den vuxna versionen av Snövit Och Dom Sju Dvärgarna.

De småväxtas släkte är inte det ondskefulla släkte som påstås. De är inte farliga och fientligt inställda till eller undviker människor, de gör till och med affärer med vår ras. De är absolut inte naturligt fientliga mot gudarna, och inte lömska och beräknande. Visst, de är ett kuvat och plågat släkte, men sega, uthålliga och hårda som sten. Dvärgar är stolta och blir lätt förgrymmade. De är avundsjuka på människor men ser också ned på vårt lättjefulla och allt för enkla liv. Förlåt alla småväxta.

För övrigt fick jag upp den här flashback tråden när jag googlade lite på dvärgar, förlåt,  småväxta Hjälp! Jag är kär i en osnygg dvärg Trist läge

Inga kommentarer: