torsdag 4 juni 2009

Fantomen på Operan.

Idag har jag varit på Operan i Sthlm och hjälp till lite, jävligt soft. Rätt surrealistiskt när man ska gå på lunch och möter två sminkade 1700:tals gycklare som står och surfar på internet utanför matsalen. Väl inne sitter det både kungar och ämbetsmän. Favoriten dock en milf i nån form av 1800:tals utsyrsel med en urringning som en gåva av gud. Alla pratar givetvis så artikulerat och propert det bara går också. Märkligaste lunchen på länge, och god.

Under eftermiddagsrasten passade vi på att smita in i själva Operasalen där alla uppträdanden sker. Dom repar från 11.00 varje dag och är riktigt seriösa med rekvisita, kostymer, smink och hela kittet. Faktiskt väldigt intressant och förvånansvärt trevligt att sitta o glana på. Dom är ju så jävla duktiga både orkester och sångare. Mitt intresse kan även berott på en enorm önskan att återigen få en flukt av ovan nämnda milf. Det fick jag inte. Nån gång ska jag ta med en lyckligt lottad kvinna upp på en helkväll på Operan. Mark my worlds.



Barberaren från Sevilla var det jag såg lite av.



Just nu låter det som att Bo Kaspers Orkester står och spelar på min balkong. Hör ju mellansnack o hela kittet. Föredrar opera alla dar i veckan. Jag är en av dom nu, en riddare av finkultur.

EDIT: (23.35) Nu får dom väl fan ge sig dom jävla horgubbarna. Ta era jävla bossanovatakter o kör upp i anus. Upp på hatlistan, top 10. Snart ringer jag in ett bombhot.

1 kommentar:

Marcus sa...

Bo kaspers suger...... jag är på din sida...