torsdag 18 juni 2009

Mitt i sommarn.

Äntligen favorithögtiden framför andra, midsommar. Lite svennebanan kanske men vem bryr sig? Nu jävlar ska det ätas, drickas, dansas, sjungas, rökas, piskas, lekas och skrattas. Och Jesus ska hålla sig på behörigt avstånd, denna högtid håller du dig ifrån. Vågar man hoppas på lite Redneck tequila i år igen, packar snuffet ifall att.

Kosan ska styras ut mot Peter och Jeanette där det bjuds till baluns helt enligt tradition. Har tagit på mig att styra upp det berömda 30-års brödet och nån sås, båda projekten pågår i detta nu. Ingen ide´ att hoppas på regnfritt så jag är redan mentalt inställd på pissväder. Vädret spelar egentligen ingen roll när man har att göra med sådana sköna o sjuka jävlar som midsommargänget. Kul ska vi ha, hör ni det? Nu jävlar har ni kul.

Det var ju ett tag sedan jag skrev och inget av värde har väl egentligen hänt under veckan. Det var iof avslutning och tillhörande klubbmästerskap med kickboxningen i lördags. Blev övertalad att ställa upp och gå en match, resultatet blev som väntat tokpisk. Men det är rätt skönt att ha gjort den grejen ändå. Det var nog det mest fyskiskt jobbiga jag någonsin tagit mig för, fy fan. Efter mästerskapet var det öl, grill, bastu och bad i ett regnigt Borsökna, trevligt. Natten avslutades på en 30 eller 40:års fest hemma hos en filipiska.

Nu orkar jag inte skriva mer, orkar helt enkelt inte längre. Håll till godo med min uppvärmningsmatch i lördags, synd att det bara var uppvärmning. Det är jag till höger i bild.

Inga kommentarer: