måndag 10 augusti 2009

Vardagsslusken

Nu har den långsamma avlivningen av sommarslusken inletts och ur spillrorna växer den mer timida vardagsslusken så sakteliga fram. Kom nyss hem från det första gympasset sedan i början av juni. Ryggen skulle tränas och det var minst sagt tungt, lär ta ett tag innan man är ifatt igen. Passade även på att väga in mig, föga smickrande vägde jag in på årstyngsta. Sommarslusken har legat i hårt för att misshandla vårat gemensamma tempel. Tur att jag ska ut på en monsterpromenad snart, det behövs.

Imorgon tänkte jag dra igång med kickboxningen igen, ska bli kul, tror jag. Det blev sammanlagt 2 st sommarpass. 250 kr st kostade dom om man delar dom två tillfällena med avgiften på sommarträningen. Väl investerade kronor.

Juuuust ja. Det var ju bröllopp i helgen. En mycket fin och trevlig tillställning ett par mil utanför Hultsfred i en liten ort som heter Vena. Brudparet strålade i takt med solen och vi gäster minglade. Middagen efterpå var god och toastmastern Berra skötte sitt jobb med bravur, förutom ett riggat lotteri som innebär att jag nu har 2 st arrangemang att styra upp år brudparet nästa år. Hededrsomnämnande nr 1 går till bandet och sångarna som gjorde ett par låtar i kyrkan, grymt bra. Hedersomnämnande nr 2 till Ljungman som höll ett mycket bra tal på middagen, det trodde jag inte, bra där oliven. Allt som allt en gulddag som avslutades med ett dopp i poolen runt 4 på morgonen. Sista hedersomnämnandet till mig som blåste 2.6 i alkomätaren söndag morgon kl 12.

Nu ska jag äta grillad kalkonfalukorv och potatissallad och sedan gå på bio o kolla Harry Potter. Kul för mig.

Inga kommentarer: