fredag 15 maj 2009

Ace masetr one

Vi var ett gäng och spelade discgolf under dagen och idag gjorde jag vad vad få människor har gjort innan mig. Jag gjorde ett sk ace. Jag kastade min freesbee,(disc) direkt i korg från utkast. I denna sport kallas det ACE. Jag är grymt nöjd. Jag ställde mig nonchalant upp med en cigg i mungipan och drog iväg discen. Vi jublade alla i glädje när plasten rasslade till i kedjorna så att det ekade över hela vilsta! Så kan det gå. Jag tror att petta var mest upphetsad av alla och det är just därför jag gillar den långa jäveln så mycket.

Vi drack öl under hela rundan, vilket fortsattes även efteråt. Det är något jag förmodligen kommer att få ångra när jag kliver upp imorgon kl 06.00. och ska jobba men vem fan bryr sig? nu tänker jag ta en bira och en cigg innan jag lägger mig. Kör bara kör.

Tänk på att detta överstående var skrivet under betydande mängder alkohol. Hittade slutligen den här bilden på en ung Roine m familj. Minns mycket väl när han försökte övertala mig att starta ett powermetal band. ALDRIG sa jag. ALDRIG.



Roine! En älskvärd själ redan på den tiden. Kände hela tiden att han var annorlundaö.

3 kommentarer:

Jani sa...

Var helt sjukt att se discen dyka ner i korgen... Bara att gratulera, blir dock en helt annan deal när mina discar kommer på posten, då blir det match !!!

Marcus sa...

jag ska äga upp er med discar från Q8! ;)

Ronnie sa...

Ja, det var tider det. Förstår fortfarande inte vad du menade med att du "hellre ville spela trallpunk".

Grattis till acen!