måndag 4 maj 2009

I lördags vankades det baluns i det Louiska hemmet. I mitt tycke en mycket lyckad tillställning, om än lite sen även med mina mått mätt. Vill passa på att tacka alla som kom hit och förgyllde min dag med sin närvaro. Vill även tacka för alla fina presenter med en efterlängtad grill som grädde på moset. Fick utöver grillen även ett fallskärmshopp(herregud) av systrarna och en pilgrimsfärd(!) av farsgubben.

Varken jag eller min farsa är troende och den religösa biten av pilgrimsfärden äv väl mer eller mindre endast en gammal kvarleva från tiden när pilgrimsresor var i ropet. Vi ska göra det bara som en kul grej och en häftig upplevelse. 80 mil från Frankrike ner över Spanien fram till gränsen till Portugal, allt klaras av endast med hjälp av apostlahästarna. 3 veckor har vi räknat med att knata, kan bli kul.

I övrigt har dagen mest bestått av småplock och dammsugande. Hur fan kan det bli så jävulskt stökigt, helt otroligt. Golvet har typ vart täckt av ett lager snacks över ett lager klibb. Nästa gång jag ställer till med kalas i samband med födelsedagsfirande ska jag önska mig en städpatrull i present.

Imorgon ska jag extrajobba lite, upp i ottan. HPE

1 kommentar:

Ronnie sa...

Oh - fallskärm! Det nämnde du aldrig. Grymt. Utan tvekan bland det bästa jag gjort...du är in for one hell of an experience, mannen!