torsdag 21 maj 2009

Rapport var det ja.

Min enorma kompetens var önskad i centrala delarna av Sthlm och som den fantastiska medmänniska jag är ställde jag upp. Arbetstiderna skulle vara från kl 07.00-22.30 (tis & ons). För att underlätta transport till arbetsplats bokades hotell 2 nätter, treat of bossen. Nu kom det sig dock så att tisdagens arbete pga olika omständigheter inte sträckte sig längre än 15.30, sweet tänkte jag och gick igenom telefonboken i jakt på äventyr. Jag kom till inte längre än till K då mästerliga planer började smidas i mitt inre.

Kalle är en kille som aldrig någonsin spottat i någon endaste form av glas/mugg/krus osv. Givetvis nappade han på min idé och vi äntrade södra Stockholms krogliv. Vi gled från ställe till ställe och hinkade pilsner så där som bara vi kan. Klockan sprang iväg och runt 01.00 kände jag att det kanske var dags att pipa till hotellet för att få lite skönhetssömn.

Kan säga att jag inte var det minsta peppad att kliva upp när klockan ringde strax innan sex på morgonen. Uthärdade dock den extremt långa dagen och slocknade sen som ett visset videung på hotellet. I morse klev jag iaf upp så att jag hann få ta del av hotellfrukosten. Hotellfrukostar är fan min enda svaghet. Jag ääääälskar dom. Den här får dock endast 2 larvätna hallon av 5 i betyg.

Nu är det sovdags. Upp i ottan för att ta ormen till hufudstaden igen. Ni kan kalla mig myran.

Dagens grattis till Pettster som idag lyckades med samma bedrift som jag lyckades med i fredags. Han går numer under namnet DR Ace. Klubben växer så det knakar. Hans liv kommer bli så mycket lättare. Män av ära och heder, 2 giganter, stolta herrar utvalda av högre makter. Sådana är vi, jag och min petta.

Inga kommentarer: