torsdag 16 april 2009

Gubbjävlar.

Nåt jag blir riktigt jävla förbannad på är vidriga gamla bittra gubbjävlar som gnäller på när man cyklar lugnt o fint genom stadsparken. Vafaan spelar det för roll? Ok om det är packat med folk och barn springer omkring men när det är typ tomt och inte en jävel i sikte, då är det väl ok? Stannade ett snusk idag och gnällde på mig, då höll jag ändå åt sidan extremt mycket när jag passerade honom.

-Du, man får faktiskt inte cykla här.

-Nähä, gud va tråkigt.

-Cykelbanan är där borta. (pekar med sitt nariga gamla gubbfinger)

-Jaha, gud vad dukig du är.

Paragrafryttare. Det är den grejen jag stör mig på, paragrafrytteri. Vän av ordning, dööö.

Blev iaf uppmuntrad av den här klassiska videon på en hårdrockare från vårt kära grannland i öst.

Inga kommentarer: