fredag 10 april 2009

Speedy Gonzales.

Började dagen med att åka ner till power gym och köra ett litet pass bröst och axlar. När det var avslutat kände jag mig fortfarande fräsch och tänkte att jag kanske skulle kliva på o köra lite ben också. Klart jag gjorde, det var länge sen.

Senare på eftermiddagen när jag satt hemma och var rastlös kom en inbjudan till lite grill och öl i Solvik. Faan va shyrre tänkte jag och hoppade på stålhingsten och begav mig ut i vårsolen. Det var soft att sitta på sin hingst och se landskapet passera vid min sida. Tyckte dock att det kändes lite väl långt efter ett tag så jag ringde värden för att få hjälp med lokaliseringen. Jag hade cyklat fett fel. Fick vända och cykla tillbaks. Beslutade mig till slut för att gena över en åker. Kom iaf fram till slut och väl framme blev jag serverad både snask, hadderjja, mat och cigg.

Dömmer in sällskapet grymt mycket. Tack så mycket för givmildheten till värdparet Äffan och Storchristine och för sällskap och cigg till Tysken och Hanna. Ni är guld, allihop.

Det som inte var lika kul var att sätta sig på stålhingsten och pinna hem igen, fyy faaan va jobbigt. Skulle aldrig trotsat förnuftet och tränat ben i morse. Kommer inte kunna gå på stockarna imorgon. Ska dessutom upp kl 06.00 för att åka till GBG o kravalla. Kan bli kul.
Får helt enkelt bli spritfrukost. Jiiihaaaa.

Jag imorgon.



Jäääääså.

Inga kommentarer: