torsdag 23 april 2009

Semestha

Fy fan va nice. För en gångs skull goda nyheter för er gamla Onkel. Jag har blivit arbetsbefriad tom den 10:e juli. Kan bli skönt, det är jag värd. Dealen innebär att jag fortfarande är anställd på företaget men inte behöver gå dit och jobba. Lönen kommer som vanligt som ett ölrus på Hyttan. Staten bjuder. Tack staten.

Självklart en nersida. Alla härliga övertidstimmar som jag sparat i syfte för att få semester (ca 75 timmar) går helt sonika upp i rökan. Tror samma sak gäller de 6 semesterdagar jag har sugit på några år. Staten snor dom. Dra åt helvete staten. De 25 dagar jag har jobbat ihop under året får jag däremot pröjs för, annars hade jag gått Falling Down på nån.

Imorgon blir det fotboll med ett härligt gäng i Sthlm. Matchen lockar inte, däremot sällskapet och rusdrycken. Håller er eventuellt a´ jour med bilder på bloggen.

Hittade en bild från förra året när Ljunkan o Roine hade gemensam fest på Djurgården. Verkar vartit smutt. Kul att Clabbharpan tagit med sig svärdet.

1 kommentar:

Ronnie sa...

Årets bästa fest. Snart kör vi igen!