lördag 21 mars 2009

Fattigmansgolf



Idag åkte den fram, den gamla dolfväskan (dolf=discgolf). Hur fan kan man vara så dum att man köper så många olika discar (frisbees) då, tänker säkert ni. Det är ju det jag inte gör. Jag är nämligen sponsrad av Larra Långputt och Mange Ace. Dom förser mig årligen med både discar och väskor. Heder åt dom.

Årets första runda gick efter förutsättningarna bra. Fru vår hade inte riktigt hunnit med att städa riktigt klart i dom stora Vilstaskogarna. En hel del is kvar vilket gjorde det rätt halt på vissa platser. Larra Långputt var nära att få lov att amputera ett finger efter en halkolycka i just Vilsta för ett par dagar sedan. Han är iaf utskriven från sjukhuset nu och ska vara glad att han har livet i behåll. Krya på dig så kör vi igen när ett nytt finger vuxit ut ur stumpen.

Idag tänket jag dela ut inte mindre än tre gratulationer.
  1. Myggan A.K.A Mange Ace. För att han gjorde ett ace idag. Ace är frolfens svar på hole in one. Händer inte speciellt ofta, Tog honom drygt två år. Vart är min Champagne?
  2. Fyllefille. För att hans kropp och inre organ på något sätt lyckats överleva 28 år av psykisk och fyskisk misshandel av honom själv. We try to make him go to rehab he says, NO NO NO. Grattis på födelsedagen maaan.
  3. Äffan. För att du fyller år och äntligen kan ha festen i ditt nya hus. Jag har längtat sen du fyllebudade på det på vägen upp till In Flames. Grattis, nästa helg köööör vi.

Nu ska jag göra mig fin o sedan pipa ner till stan och äta något gott tillsammans med birthday boy Fingalf och hans övriga familj. Tror det blir nyktert om ingen hetsar mig att kröka, Visst sug finns. Hetsa mig då, HETSA.

Inga kommentarer: