söndag 1 mars 2009

Videungen sover. VAKNA:

Kunde krasst konstatera att det som verkade vara vår inifrån visade sig var riktig jävla vinter väl ute. Kallt som i en eskimåpung. Struntade helt sonika i handbollen och koncentrearde mig helt och hållet på att städa, tvätta, diska mm, riktigt jävla kul var det.

Dagens roliga anekdot: Precis innan jag skulle pipa ner o träna stod jag och borstade tänderna och då passade telefonen på att ringa. Hann givetvis inte svara utan fortsatte borsta tänderna samtidigt som jag ringde upp den som hade ringt. Tog en kort sekunds vila från tandborstandet vilket var tillräckligt för att förvirra dom få hjärnceller jag har kvar. Istället för att dra upp telefonen mot örat o börja prata när jag slagit numret åkte tandborsten upp, och lite in. Resultatet blev tandkräm i hela örat. Roligare än så har det inte varit idag. En liknande sak hände en morgon innan vi skulle ner till hultsfredsfestivalen. Jag stod o rensade öronen med tops när det ringde. Istället för att lägga ner topsen och gå o svara lät jag den sitta i. För att spara tid kanske, jag vet inte. Under dom 2 meter mellan toalett och telfon hann jag helt glömma bort topsen som stack ut. Ont som helvetet gjorde det när jag näst intill rotade tops-aset med telefonen rakt in mot min stackars trumhinna. Gjorde ont hela dagen. Men efter kopiösa mängder vin och flertalet besök på Bellons kontor var incidenten som bortblåst. Ett par besök på Bellons kontor kunde bota de värsta av åkommor. Oooh the memories.

Nu ska jag inte uppta mer av eran dyrbara tid med mina obetydliga hisorier, Hoppas att ni får en bra vecka på arbetet. Det kommer jag garanterat inte att få. Men man kunde ha värre jobb.




4 kommentarer:

Ronnie sa...

Haha. Tillsammans med vår makeade cykeltur på Öland och en incident på Arvika -98 som jag skall påminna dig om vid tillfälle är topsen lätt det roligaste du gjort.

Bellons kontor...ja, det var tider det.;-)

Louie sa...

Är en hink med fekalier inblandad i den incidenten så tycker jag vi lägger locket lite på Roine.

Ronnie sa...

Som sagt, vi tar det öga mot öga istället. ;)

Anonym sa...

Du har jinxat våren!