onsdag 4 mars 2009

The world is mine.



Så har det hänt, det jag anat en längre tid. Företaget jag jobbar på håller på att konka. En ren konsekvens av finans/fordons krisen. Flera personer har redan fått kicken under det senaste året men i egenskap av lång och trogen tjänst så har jag klarat mitt blekfeta arsle, men nu börjar det vara min tur. Nu i veckan så kom som ni kanske sett fackförbundet Metall ut med ett nytt förslag som innebär att man går ner i arbetstid och då även lön för att rädda de jobb som räddas kan. Som max kan företagen minska arbetstid och således lön med 80%. På detta sätt hoppas man kunna slippa sparka folk, för nån gång lär det väl vända med ekonomin och då krävs arbetskraft.

Detta var alltså beskedet vi idag fick. Närmare information skulle komma under nästa vecka. Jävligt ofräscht om man går ner 80% i lön o sedan ändå får sparken och endast får 80% av sina 80%. En djungel av byråkrati verkar det hela vara. Får som sagt mer svar under nästa vecka. Har nån ett jobb på gång så säg för fan till. Jag är en erkänd arbetsmyra.

Funderar annars på tjänsteledigt under ett år. Kanske plugga på distans i nåt härligt land med en medeltemperatur över helveteskallt som här. Kanske köpa baren i Patong som jag fått erbjudande om, då behövs dock kontanter. Kanske lära ut engelska till undernärda asiater. The world is mine. Sitter nån inne på några heta ideér så säg för fan till.

1 kommentar:

Marcus sa...

Hatar krisen! Hade jag ett eget företag hade du LÄTT varit välkommen.