lördag 7 mars 2009

Vi jobbar 24/7.



Så, såååå. Idag har det rört på sig i BP 2009. Först inhandlades material på byggmax där samtliga arbetare verkar lida av nån form av lättare utvecklingsstörning. Ingen vidare service där men är man snål så är man. Givetvis var plankjävlarna alldeles för långa för att få plats i hissen så det blev till att knata upp 7 våningar, planka för planka. Bra fyspass.



När virket väl var upptransporterat tog vi ett par timmars avbrott för rekreation. Passade då på att fixa mitt televisionsproblem. Nu är jag med i matchen igen. Digitalboxen och jag hade under avbrottet passionerad återföreningssex i soffan med dom nyss anlända brädorna som publik. Tyckte mig höra gråt och hulkningar under akten.

Strax efter mörkrets inträdet återkom äntligen mina trogna medhjälpare. Det var nu den roliga biten började. Mäta, såga, borra. Mäta, såga, borra. Detta pågick i ungefär 1.5 timmar innan vi till slut kunde skåda vårat underverk. Lyckades faktiskt helt utan fadäser vilket är något unikt för min del.

Fas 1 i BP 2009 är nu slutfört och min personliga inredare kommer att fortsätta sitt arbete med övriga faser under kommande månad. En tjänsteresa till asien för inspiration och eventuella inköp är också inplanerad. Den är hon väl värd.

1 kommentar:

Ronnie sa...

Schnyyygt! Jag vill också ha.