lördag 28 februari 2009

Bara sport, bara sport bara massor utav sport.

Hemkommen, nyduschad och redo för nya äventyr. Tog tåget från Hälleforsnäs och passade på att glida in på Talvings tobak för att köpa en lördagspåse på vägen hem från stationen. För andra gången på en månad blir jag frågad om legitimation. Allvarligt, det är 18 års åldersgräns på att spela. Vet inte om jag ska ta illa upp eller ta det som en komplimang, jag valde att vara otrevlig iaf. Måste stämma som jag alltid har trott, nån har mixtrat med min födelseattest. Tycker vi spikar min ålder till 25. Åtminstonde i 5 år till.

Nu är det dags att pipa ner till Olearys för att äta och umgås lite med vänner. Kan bli kul. Min nyktra period ska dock fortsätta. Funderar även på att vinna lite på lotto, kan bli ännu roligare. Roligast är nog ändå den här killen, undra vad han ska bli när han blir stor. Eller är han redan stor? Jag vet inte, jag vet helt enkelt inte längre.


Inga kommentarer: