lördag 14 februari 2009

På boxfronten intet nytt

Just nu råder ett vilande lugn över slagfältet, vi avvaktar och väntar ut varandra jag och min fiende. Blickarna vi slänger i varandras riktning är vassa nog att skära bröstvårtorna av en frusen fältpastor. Krigslister och strategier gås igenom, potentiella allierade kontaktas. Vi har beslutat om vapenvila dagens sista timmar, tydligen nån form av boxisk högtid. I gryningen tänker jag åter samla mina trupper och gå till attack. Bered dig på att åka boxjävel, bered dig på att åka stort.

Boxstrulet resulterade i att jag blev tvungen att kolla på lite gamla inspelade filmer. Valet föll på klassikern Braveheart med Mel "judehatarn" Gibson som huvudrollsinnehavare och regissör (ressigör för Ljungman). Döm av min förvåning när jag såg att Alexander Bard hade fått en biroll. Kul för honom.

Inga kommentarer: