tisdag 17 februari 2009

Stay in school kiddo.




Nu sitter man här, nytränad, nyduschad och nyäten. Gud va härligt det ska bli att strax krypa ner i sängen o sova skiten. Drömma sig bort till bättre platser och bara ha det bra.

Hade ett litet terapiarbete på jobbet idag och fick mycket tid över att fundera på allt och ingenting. Tänkte på vad jag skulle ge mig själv för råd om jag fick åka tillbaks i tiden 15 år. Kom fram till att jag förmodligen gett mig själv rådet att sköta skolan och gå nåt betydelsefullt program på gymnasiet. Den 15 åriga Louie hade nog svarat nåt i stil med: -Dra åt helvete gubbjävel, du äger inte mig. Jag ska spela punk festa o ha kul.
Sen hade jag nog dragit upp på djurgårn o mött upp alla andra. Ljungman skulle förmodligen sitta o dricka folköl ur jackärmen som vanligt.

Tänkte vidare på vad 60 åringa Louie skulle säga till mig om han färdades tillbaks i tiden och fick ge lite råd till Louie anno 2009. Säkerligen nåt i stil med: -PENSIONSPARA IDIOT.
Jag skulle nog svara: -Slappna av, det löser sig.

Tänk ändå om man varit ambitiös i skolan. Man skulle ha kunnat vara pilot, kirurg, tandläkare eller ännu bättre, gynekolog idag. Tänk vilka rikedomar man gått miste om. Särskilt rik på pengar lär man väl aldrig bli. Det spelar väl iof inte så stor roll. Genom alla turneér, resor, fester mm har vi skaffat oss andra rikedomar som dom tråkiga högutbildade jävlarna aldrig kommer få. Vi är rika på upplevelser, minnen, vänner mm. In yeer face Dr cunt. Skit i plugget 15 taggar Louie, köör bara.

Den respektabla åldern av 60 lär man väl ändå aldrig uppnå. Kilar väl säkert vidare nånstans mellan 40-45 i nån form av midsommarlek som spårar ur. Det är nog lagom, då får det vara bra. Ni kan spela Stone Roses " I wanna be adored" på min begravning så är jag nöjd sen.

Vafaan hände just, vad skrev jag? Har jag rökt nåt konstigt nu igen?

Inga kommentarer: