onsdag 25 februari 2009

RIP Tina

Många inlägg involverade hundar nu för tiden. Jag känner att jag måste skriva ett par rader om min syrras hund Tina som kilade vidare mot dom sälla jaktmarkerna igår. Ni som känt mig ett tag har säkert träffat den nån gång när jag motvilligt fått agera hundvakt. Vi hade våra duster jag och den pipande jäveln men det var en snäll liten rackare iaf. Bättre än kattsvinet som rev sönder mattan och lämnade pisslukt kvar här i månader efteråt.

För mig var det inte speciellt oväntat att den skull dö (den var 15 år vilket motsvarar ungefär 98 cocker spanel år) men syrran och syskonbarnen blev ledsna ändå så klart. Blir väl mer eller mindre som vilken familjemedlem som helst efter så många år. Under det sista året var hon döv på båda öronen och blind på ena ögat vilket fick lite roliga koncekvenser.

Varje morgon släppte syrran ut Tina på tomten för att göra toalett, även katten brukade då slinka med för att kolla in läget lite. När det sedan var dags att gå in så blev det problem att få kontakt med hunden som sprang runt o nosade på fekalier och gammalt gräs mm. Katten tröttnade på att stå o frysa på trappan och lärde sig med tiden att springa ner o klappa hunden på rumpan för göra den uppmärksam på att det var dags att gå in. Lite coolt tycker jag.

Tänkte sno Roines koncept lite. Dagens låt närmare bestämt:

Prodigy - Omen

Upptäckte precis att jag har skrivit en text till Thåström. Hade blivit dagens låt om det inte vore för ovanstående.
http://open.spotify.com/track/0XbctsNhswTUhJjvvPFzzz

Nu ska jag ut o ofreda, hepåer.

3 kommentarer:

nature boy sa...

vila i frid.

Danne Fyris © sa...

ORD!

Ronnie sa...

Usch, tråkigt...
Och lite obehagligt eftersom vi faktiskt pratade om just henne i söndags. Din dagens kanske är mer passande än du anat?