måndag 16 februari 2009

One night in Hanoi





Hemkommen, mätt o belåten. Tarmsystemet är fortfarande under kontroll och kalsongerna rena. Det serverades bla rulle, friterad kyckling, nudlar och sallader av alla dess slag. Även dom fantastiska vinegrätterna fann att tillgå, jag älskar dom. Det hela avnjöts naturligtvis med hjälp av pinnar. Allt annat vore ju befängt. Vietnamesisk, fuckin love it.

Vietnam är annars ett land jag varmt rekomenderar alla att besöka. En speciell plats. Skiljer sig rätt mycket från tex Thailand och känns mer genuint och inte så exploaterat. Beror väl också på vart i respektive land man reser. Jag har bara vart i Hanoi och där fanns det inte särskilt mycket turistas. Gillart.

Trafiken är en upplevelse i sig. Så här ser det ut dygnet runt, ÖVERALLT. Här snackar vi: KÖÖÖR BARA. Fattar inte vart alla ska hela tiden. Har för övrigt fikat på exakt den plats där filmen är inspelad. Downtown Hanoi. Fräsigt va?



Just ja, betyg på maten: 9 stukade amerikanska stoltheter av 10. Saknade dom friterade rekerna.

3 kommentarer:

nature boy sa...

vietnam bör äras med besök men en sak ska jag säga dej, jag föraktar sådan trafik!

Danne Fyris © sa...

HAHAHAHA!

Louie sa...

Ähh, det flyter ju på bra. Bara man inte är mjäkig o håller på att vela så fixar det sig. Lite nervigt att gå över vägen bara.